Pregnant After 35: Happy 3rd Trimester

Leave a Comment



Nov 2018; 28 wks

Woo Hoo…Happy 3rd Trimester!!! I must be honest tho…although we have surpassed some milestones, I still low key feel like…not really walkin on eggshells but…slightly cautious! I hate comin across preemie articles n stories of stillbirth cuz it makes me nervous. So I tend to scroll past n stay focused on the present. I am in the final home stretch!! I was finally able to let the cat out the bag to my co-workers. I am so blessed to work with an amazing team that allows me the flexibility and support to keep this smooth sailing for me. My teeny tiny tummy is now a teeny tiny bump becuz I see some women who at 7 months look so huge and my little “meep meep” bump lol. I am NOT complaining tho. Saves me from needing a bunch of maternity clothes I would just give away later anyways. As luck would have it, I’m officially anemic-hence the tiredness so I am now subjected to iron pills twice a day. I am soooo not a pills person. Medication frightens me so I deal with pain as natural as possible. I’ve also learned how to combat my heartburn as well. I was googling up some things n came up with: sugarless gum-but its only temporary; chewable tums-I’ve never taken tums before so I needed something appeasing to my taste buds; and chamomile tea-teas are no brainers for me n I only add honey. So far so good! These have been working in my favor which allows me to sleep n rest easy at night. THANK GOD!!! I took that nasty azz glucose test wit the infamous orange drink **BLEH**
n failed sooo round 2 consisted of the same just extended to 3 hrs **le sigh** I was able to pass that one tho wit flying colors soooo no diabetes here. We’ve clocked the due date between Xmas n the first 2 wks into the New Years as a prediction. Although my hopes of a birthday twin have been shattered-honestly…as the weeks progress, I ain’t mad. I was just randomly thinkin (as I was awaken by heartburn at 230a n unable to get comfy to fall back asleep becuz Lil Meep Meep wants to literally compete with me n take over whatever side I wanna sleep on) I am ready to get back to a sense of normalcy.






Nov 2018; 30 wks

As I sat n did my weekly bubble bath soak, I must say…God is so amazing. To think I’ve been chosen to be worthy after getting pass the heartbreak n hurdles of miscarriages, abortions n abusing my body n now celebrating 30 weeks of incubating life amazes me. I get emotional (it’s really the baby) thinkin WOW!! I am grateful n understanding of a woman’s work. To read stories and know the struggle of women’s infertility and loss along with the struggles to maintain a healthy growing baby throughout the estimated 40 wks is amazing. Now with so many options via surrogate, IVF and etc to know there’s still no guarantee of making it to the goal-the goal of having a baby earthside, I literally just paused in awe of LIFE. I wasn’t even aware of the IVF procedures where u gotta prep ur body n inject urself w/meds then get poked to grab this n that n get eggs implanted n omg I just can’t imagine. Hell I gotta try n keep up to remind myself to take iron pills twice a day sheesh. This journey has given me a different outlook n perspective of women-not that I’m the next feminist or nothing-but from the women who speak out n share to the women who quietly deal; it’s a powerful feeling to be a woman. It’s like a fire has been sparked to conquer any n everything I want n go for it becuz there’s nothing we can’t do. To reflect n think this time last year I was re-evaluating myself to prepare for a new year after losing a baby n still find the courage to be optimistic of divine timing n god’s will to now lookin forward to the many kicks n punches I endure by tiny feet throughout the days n and the oohs n aahs of seeing perfections of growth on the sonogram, my heart melts! How am I ever so lucky to be the chosen one? The one who used to take life n the creation of life for granted. GROWTH yall…wheeew!! The manifestation in ur own destiny is real. My chakra’s be aligned AF.



Read more
SHARE:

Pregnant After 35: Are we there yet?

Leave a Comment




  
 
Oct 2018; 26 wks
 

Heartburn is kickin my azz!! Sleep…I am lackin!! Snacks…I’m attacking!! #Barz Thus far I’ve only gained about 20 lbs. In my head, I am good at concealing my bump. In reality, my wardrobe is becoming limited. There will be no fashion fwd maternity styles or how-to’s from me. I am looking to be as comfortable as possible. Leggings, Loose Dresses, Catsuits w/dusters, oversized sweaters, flared tops and FLATS will be my maternity uniform **yawns** yall know what I’m capable of. I ain’t gotta prove nothing to nobody TUH. Hair will stay Damn’d up cuz doing it now is such a task. I let it go a good 2 wks before wash day, throw on a turban in between..twist up n out-dassit. I want my maternity shoot to be simple n chic as possible to capture this last go round of a moment. I ain’t gonna be in no milky tub w/flowers, no secret gardens wit the flowing dress blown ever so gently to the side or the infamous baby daddy in jeans n no shirt holdin my belly as we look down at this bundle of joy comin soon. I’m going for simple n elegant.



To deal with heartburn, I simply eat before 7 n as of late; dinner has just been cereal becuz I want to attempt to get a good night’s rest. I am a bath whore to force me to be still n maintain sanity as I chill but as these weeks rollin I gotta get creative on how to get out the tub comfortably. I have a little bell I use when I’m in need. Mason comes running when I ring it lol. My skin has been horrendous as hormones been phkn me up. I got dry patches on my arms, my under eyes dry n peely-wearing makeup has dmn near come to a HALT unless I have a burst of energy on the wknds to keep my skills up and my snack of choice is ICE!! I have the best babydaddies EVER as they cave into my cravings requests n make sure I’m good. They continue to make this a pleasurable experience for me to accommodate as much as possible. I’d highly recommend them as babydaddies #YelpReview lol I’m already lookin fwd to moving in with them during my last week’s so they can spoil, pamper n be at my every beck n call **cue evil laugh** Oh the joy of being THE QUEEN!!!

Read more
SHARE:

Friendly Reminder

Leave a Comment

If you're still around-THANK YOU-for hanging in there with me! I am looking to re-brand, re-vamp and keep on trekking as I close out this Year of Inspiration which follows up the previous Year of Elevation and looking forward to 2020: Year of Motivation to complete my motto:


  • Inspire.
  • Motivate.
  • Elevate.


I am excited for what's to come. I still enjoy my space here but I've been building and engaging via social media IG and FB: @ballsofbeautyblog :) I am maintaining life as I am working on bringing more posts to my blog site and juggling work and school too! Yes ya girl is less than 50 credits away from a Bachelors. Feel free to catch up cuz once I'm in a zone I be dropping posts like new music Friday's out this bytch!

So bare with me and I appreciate your patience. Thank you guys for loving on me, sharing my shyt, spreading the word and inviting others into my head space 💓 The love shown in my comments and DM's don't go unnoticed and you'll be remembered during my speech for an award and/or launch day in this life time!





Smooches



Read more
SHARE:

Pregnant After 35: Halfway There

Leave a Comment






September 2018; 20 wks

My how time seems to fly. I am officially at the halfway mark-THANK GOD!! The “reveal” at the dr appt went well. I’m stitched up so tight I called it having a fresh cooch of rejuvenation lol. There was no doubt about the gender for sure. Mason tagged along but wasn’t too amused lol. He’s so neutral but then again he ain’t know what he was watchin on the screen no ways. I still often times feel like shyt, yet pull myself together with whatever strength I have to look like the shyt ;) I still enjoy naps, be TIED in the am’s at work n enjoy soaking in the tub to meditation music at night before bed. The belly bump is sorta kinda there-I guess! To those who know can notice but I don’t. I just know I can’t wear no pants without elastic n I did buy my first maternity dress. 

Slowly but surely comin out of hibernation n getting outta lazy mode esp since school started. I gotta focus on these 2 classes but more so cuz I’m just excited for summer to be DONE. The joys of being preggers…heartburn which tends to leave me tryin to sleep sitting up, trying to comfortably sleep period (I often times sleep wit a pillow in between my legs), and one thing that snuck up on me n almost KILT me…CONS-TUH-PAY-SHUN! Good Laaawd. Hats off to those who push out babies but if it’s anything like what I had to push out the other night-I am proud to be a c-sectioner. I mean it was sooo bad I literally thought of writing my last will n testament becuz I ain’t think I was gonna make it but clearly God aint threw wit me yet so here I am. Wheeew!! Next appt is at 24 wks n I’m sure they’ll have a sigh of relief THEN- other than that…this baby is quite active off the early mornings, lunch time n MY bed time which is normally bout 10-ish. 


September 2018; 23 wks

I'm looking fwd to skating into the 3rd trimester soon. This baby has some rhythm sheesh. I get a nudge to remind me to eat, another kick when it’s time to release n random swirls during downtime when I just wanna relax. Like clockwork if I drink anything I am off to the bathroom within the hour. I sit at my desk, laid back wit the Homer Simpson belly in awe. OH SHYT I guess I should start telling my team O_O nobody knows (other than the handful) but I don’t wanna be here today n gone tomorrow. That’s what happened last year. One week I was here n the next week I was on bed rest :7 


It’s comin up on a year the unfortunate occurred which we also randomly discuss. I was exactly 22 wks when my water broke n almost 23 wks admitted into the hospital then pushing hours later. As successful as things are going now, I take nothing for granted. Every week is a milestone for us and we’ve come a long way. Folks may look at us like WHY would we wanna attempt another go round n think we are crazy. Hell even I paused walkin pass the mirror n caught a profile glimpse of myself wit a belly poking out like…oh shyt..u really ARE doin this huh. It’s getting real n no turning back. After my next appt we’ll go into planning mode: baby shower, arrangements for Mason during my last month **looks at calendar wit one eye** and maternity leave!



Read more
SHARE:
Previous PostOlder Posts
BLOGGER TEMPLATE BY pipdig