Pregnant After 35: Are we there yet?

Leave a Comment




  
 
Oct 2018; 26 wks
 

Heartburn is kickin my azz!! Sleep…I am lackin!! Snacks…I’m attacking!! #Barz Thus far I’ve only gained about 20 lbs. In my head, I am good at concealing my bump. In reality, my wardrobe is becoming limited. There will be no fashion fwd maternity styles or how-to’s from me. I am looking to be as comfortable as possible. Leggings, Loose Dresses, Catsuits w/dusters, oversized sweaters, flared tops and FLATS will be my maternity uniform **yawns** yall know what I’m capable of. I ain’t gotta prove nothing to nobody TUH. Hair will stay Damn’d up cuz doing it now is such a task. I let it go a good 2 wks before wash day, throw on a turban in between..twist up n out-dassit. I want my maternity shoot to be simple n chic as possible to capture this last go round of a moment. I ain’t gonna be in no milky tub w/flowers, no secret gardens wit the flowing dress blown ever so gently to the side or the infamous baby daddy in jeans n no shirt holdin my belly as we look down at this bundle of joy comin soon. I’m going for simple n elegant.



To deal with heartburn, I simply eat before 7 n as of late; dinner has just been cereal becuz I want to attempt to get a good night’s rest. I am a bath whore to force me to be still n maintain sanity as I chill but as these weeks rollin I gotta get creative on how to get out the tub comfortably. I have a little bell I use when I’m in need. Mason comes running when I ring it lol. My skin has been horrendous as hormones been phkn me up. I got dry patches on my arms, my under eyes dry n peely-wearing makeup has dmn near come to a HALT unless I have a burst of energy on the wknds to keep my skills up and my snack of choice is ICE!! I have the best babydaddies EVER as they cave into my cravings requests n make sure I’m good. They continue to make this a pleasurable experience for me to accommodate as much as possible. I’d highly recommend them as babydaddies #YelpReview lol I’m already lookin fwd to moving in with them during my last week’s so they can spoil, pamper n be at my every beck n call **cue evil laugh** Oh the joy of being THE QUEEN!!!

Read more
SHARE:

Friendly Reminder

Leave a Comment

If you're still around-THANK YOU-for hanging in there with me! I am looking to re-brand, re-vamp and keep on trekking as I close out this Year of Inspiration which follows up the previous Year of Elevation and looking forward to 2020: Year of Motivation to complete my motto:


  • Inspire.
  • Motivate.
  • Elevate.


I am excited for what's to come. I still enjoy my space here but I've been building and engaging via social media IG and FB: @ballsofbeautyblog :) I am maintaining life as I am working on bringing more posts to my blog site and juggling work and school too! Yes ya girl is less than 50 credits away from a Bachelors. Feel free to catch up cuz once I'm in a zone I be dropping posts like new music Friday's out this bytch!

So bare with me and I appreciate your patience. Thank you guys for loving on me, sharing my shyt, spreading the word and inviting others into my head space 💓 The love shown in my comments and DM's don't go unnoticed and you'll be remembered during my speech for an award and/or launch day in this life time!





Smooches



Read more
SHARE:

Pregnant After 35: Halfway There

Leave a Comment






September 2018; 20 wks

My how time seems to fly. I am officially at the halfway mark-THANK GOD!! The “reveal” at the dr appt went well. I’m stitched up so tight I called it having a fresh cooch of rejuvenation lol. There was no doubt about the gender for sure. Mason tagged along but wasn’t too amused lol. He’s so neutral but then again he ain’t know what he was watchin on the screen no ways. I still often times feel like shyt, yet pull myself together with whatever strength I have to look like the shyt ;) I still enjoy naps, be TIED in the am’s at work n enjoy soaking in the tub to meditation music at night before bed. The belly bump is sorta kinda there-I guess! To those who know can notice but I don’t. I just know I can’t wear no pants without elastic n I did buy my first maternity dress. 

Slowly but surely comin out of hibernation n getting outta lazy mode esp since school started. I gotta focus on these 2 classes but more so cuz I’m just excited for summer to be DONE. The joys of being preggers…heartburn which tends to leave me tryin to sleep sitting up, trying to comfortably sleep period (I often times sleep wit a pillow in between my legs), and one thing that snuck up on me n almost KILT me…CONS-TUH-PAY-SHUN! Good Laaawd. Hats off to those who push out babies but if it’s anything like what I had to push out the other night-I am proud to be a c-sectioner. I mean it was sooo bad I literally thought of writing my last will n testament becuz I ain’t think I was gonna make it but clearly God aint threw wit me yet so here I am. Wheeew!! Next appt is at 24 wks n I’m sure they’ll have a sigh of relief THEN- other than that…this baby is quite active off the early mornings, lunch time n MY bed time which is normally bout 10-ish. 


September 2018; 23 wks

I'm looking fwd to skating into the 3rd trimester soon. This baby has some rhythm sheesh. I get a nudge to remind me to eat, another kick when it’s time to release n random swirls during downtime when I just wanna relax. Like clockwork if I drink anything I am off to the bathroom within the hour. I sit at my desk, laid back wit the Homer Simpson belly in awe. OH SHYT I guess I should start telling my team O_O nobody knows (other than the handful) but I don’t wanna be here today n gone tomorrow. That’s what happened last year. One week I was here n the next week I was on bed rest :7 


It’s comin up on a year the unfortunate occurred which we also randomly discuss. I was exactly 22 wks when my water broke n almost 23 wks admitted into the hospital then pushing hours later. As successful as things are going now, I take nothing for granted. Every week is a milestone for us and we’ve come a long way. Folks may look at us like WHY would we wanna attempt another go round n think we are crazy. Hell even I paused walkin pass the mirror n caught a profile glimpse of myself wit a belly poking out like…oh shyt..u really ARE doin this huh. It’s getting real n no turning back. After my next appt we’ll go into planning mode: baby shower, arrangements for Mason during my last month **looks at calendar wit one eye** and maternity leave!



Read more
SHARE:

Pregnant After 35: Hibernating

Leave a Comment







August 2018; 16 wks

To be honest…I really thought I’d have some energy by now. I’ve completely abandoned my blog n social media accts. On one hand it feels good to just take time out to chill n play the background but on the other…I miss playin in makeup n doin shoots so I can write n engage but I’m just not feelin it n I refuse to force it. Summer is over n I did-nothin! I pretty much slept thru it :( Normally we hit the beach a few times buuuut NO! I am still in hibernation mode but I’d rather hibernate along a beach somewhere **le sigh** baby wise; all is well. I feel it squirming around n I have this thing where I randomly pause n hold my breath to watch my belly (aka baby heartbeat). My appetite is all over the place but it’s mainly cravings of junk food n fries #LifeOfUhFormerFatGirl

 I’m gonna need my trainer, Kenya, asap n not just for no snap back cuz I don’t cave into those pressures but just PERIOD!! My waist is widening but thank god for loose/oversized dresses. I be so lazy now I wear no makeup to work **cue horror scream** n throw on a dress n gooooo!! My effort is less as possible. The easier the better! Mason is such a good sport. I have this bell for when I need him which is…well when I get in bed n know I ain’t movin no time soon lol n he comes a running to take care of me. He’s gonna be greatly rewarded when it’s all said n done. 

Oh! I was able to kiss n makeup with one of my other half’s at brunch a few wks ago (refer to vent in previous post) n all is well n back on track after a little miscommunication mishap :D I can now drop my petty n let them enjoy the reveal in a few wks for our next appt. I mean I’ve been holding on to the secret since 10 wks n didn’t tell mason on purpose cuz he’s easily bribable with a mere gift card or headset. They think it’s a girl cuz of my attitude n snippiness but I remain neutral making sure it doesn’t slip out. IM EXCITED!! I already have my nordies cart ready to execute with baby stuff haha.


I'd be totally fakin if I didn't act like anxiety of caring a baby this go round has me walking on eggshells. Maybe it's just the natural feeling after having a miscarriage but for the past 16 wks-I'm nervous AF. I take a break for fresh air, sneakily rub my belly becuz it's such a secret n take a deep breff n enjoy the scenery as is. Then I look down n see a butterfly. It's lightly n calmly sitting there. A sense of calmness now comes over me n in this moment-I just KNEW-everything will work out as WE desire. This is where my spirit tells me to pay attention to the universe n God whispers to relax  <3

Read more
SHARE:
Previous PostOlder Posts
BLOGGER TEMPLATE BY pipdig