Pregnant After 35: Halfway There

Leave a Comment






September 2018; 20 wks

My how time seems to fly. I am officially at the halfway mark-THANK GOD!! The “reveal” at the dr appt went well. I’m stitched up so tight I called it having a fresh cooch of rejuvenation lol. There was no doubt about the gender for sure. Mason tagged along but wasn’t too amused lol. He’s so neutral but then again he ain’t know what he was watchin on the screen no ways. I still often times feel like shyt, yet pull myself together with whatever strength I have to look like the shyt ;) I still enjoy naps, be TIED in the am’s at work n enjoy soaking in the tub to meditation music at night before bed. The belly bump is sorta kinda there-I guess! To those who know can notice but I don’t. I just know I can’t wear no pants without elastic n I did buy my first maternity dress. 

Slowly but surely comin out of hibernation n getting outta lazy mode esp since school started. I gotta focus on these 2 classes but more so cuz I’m just excited for summer to be DONE. The joys of being preggers…heartburn which tends to leave me tryin to sleep sitting up, trying to comfortably sleep period (I often times sleep wit a pillow in between my legs), and one thing that snuck up on me n almost KILT me…CONS-TUH-PAY-SHUN! Good Laaawd. Hats off to those who push out babies but if it’s anything like what I had to push out the other night-I am proud to be a c-sectioner. I mean it was sooo bad I literally thought of writing my last will n testament becuz I ain’t think I was gonna make it but clearly God aint threw wit me yet so here I am. Wheeew!! Next appt is at 24 wks n I’m sure they’ll have a sigh of relief THEN- other than that…this baby is quite active off the early mornings, lunch time n MY bed time which is normally bout 10-ish. 


September 2018; 23 wks

I'm looking fwd to skating into the 3rd trimester soon. This baby has some rhythm sheesh. I get a nudge to remind me to eat, another kick when it’s time to release n random swirls during downtime when I just wanna relax. Like clockwork if I drink anything I am off to the bathroom within the hour. I sit at my desk, laid back wit the Homer Simpson belly in awe. OH SHYT I guess I should start telling my team O_O nobody knows (other than the handful) but I don’t wanna be here today n gone tomorrow. That’s what happened last year. One week I was here n the next week I was on bed rest :7 


It’s comin up on a year the unfortunate occurred which we also randomly discuss. I was exactly 22 wks when my water broke n almost 23 wks admitted into the hospital then pushing hours later. As successful as things are going now, I take nothing for granted. Every week is a milestone for us and we’ve come a long way. Folks may look at us like WHY would we wanna attempt another go round n think we are crazy. Hell even I paused walkin pass the mirror n caught a profile glimpse of myself wit a belly poking out like…oh shyt..u really ARE doin this huh. It’s getting real n no turning back. After my next appt we’ll go into planning mode: baby shower, arrangements for Mason during my last month **looks at calendar wit one eye** and maternity leave!



Read more
SHARE:

Pregnant After 35: Hibernating

Leave a Comment







August 2018; 16 wks

To be honest…I really thought I’d have some energy by now. I’ve completely abandoned my blog n social media accts. On one hand it feels good to just take time out to chill n play the background but on the other…I miss playin in makeup n doin shoots so I can write n engage but I’m just not feelin it n I refuse to force it. Summer is over n I did-nothin! I pretty much slept thru it :( Normally we hit the beach a few times buuuut NO! I am still in hibernation mode but I’d rather hibernate along a beach somewhere **le sigh** baby wise; all is well. I feel it squirming around n I have this thing where I randomly pause n hold my breath to watch my belly (aka baby heartbeat). My appetite is all over the place but it’s mainly cravings of junk food n fries #LifeOfUhFormerFatGirl

 I’m gonna need my trainer, Kenya, asap n not just for no snap back cuz I don’t cave into those pressures but just PERIOD!! My waist is widening but thank god for loose/oversized dresses. I be so lazy now I wear no makeup to work **cue horror scream** n throw on a dress n gooooo!! My effort is less as possible. The easier the better! Mason is such a good sport. I have this bell for when I need him which is…well when I get in bed n know I ain’t movin no time soon lol n he comes a running to take care of me. He’s gonna be greatly rewarded when it’s all said n done. 

Oh! I was able to kiss n makeup with one of my other half’s at brunch a few wks ago (refer to vent in previous post) n all is well n back on track after a little miscommunication mishap :D I can now drop my petty n let them enjoy the reveal in a few wks for our next appt. I mean I’ve been holding on to the secret since 10 wks n didn’t tell mason on purpose cuz he’s easily bribable with a mere gift card or headset. They think it’s a girl cuz of my attitude n snippiness but I remain neutral making sure it doesn’t slip out. IM EXCITED!! I already have my nordies cart ready to execute with baby stuff haha.


I'd be totally fakin if I didn't act like anxiety of caring a baby this go round has me walking on eggshells. Maybe it's just the natural feeling after having a miscarriage but for the past 16 wks-I'm nervous AF. I take a break for fresh air, sneakily rub my belly becuz it's such a secret n take a deep breff n enjoy the scenery as is. Then I look down n see a butterfly. It's lightly n calmly sitting there. A sense of calmness now comes over me n in this moment-I just KNEW-everything will work out as WE desire. This is where my spirit tells me to pay attention to the universe n God whispers to relax  <3

Read more
SHARE:

Pregnant After 35: 2nd Trimester

Leave a Comment







July 2018; 11 wks

I have been tired..bytchy and annoyed by any n everything! The tiredness I expect cuz I always sleep thru the first trimester wit ease. I’m in bed by 8p, sometimes before n lounge all weekend (even tho my plans been to purge clothes n unpack boxes). I just can’t seem to muster up the energy for nothing. At work I be dozing like I’m off that “blue magic” and get the –itis to the 10th power after I eat. Crazy. I’ve been gladly hibernating n staying to self becuz I don’t feel like being bothered to entertain or be entertained. I know my boys be sick of my ‘tude but I really want to be left alone!! Nothing against anyone but people annoy me n my clapbacks have the possibility of fire behind it so let me enjoy solitude. I’ve had a few people point it out cuz my facial expressions can’t squeeze out a fake smile n I feel bad I randomly yawn as they talkin.

My whole aura n energy is just thrown off so I need my sister to sage me again lol. I’m sure within the next couple of weeks my energy shall reappear n my attitude will adjust to higher spirits but for now…the tank is empty! My shyt is on E. It really is hard not shouting how happy u are to the high heavens so for sanity purposes only a few people know n they know me so well becuz they respect my space n our privacy. The 10 tubes of blood drawn n a pee cup later didn’t help either but I remind myself…it’ll all be worth it in the end-plus I’m excited to know the gender too. I have an awesome reveal in mind :D One claims he don’t wanna know **eye roll** he’s from the N.O. n u know how superstitious they be :7



July 2018; 13 wks

OMG where do I start…HAPPY 2ND TRIMESTER!!! The surgery of getting stitched up was a success yet the aftermath was horrendous! I got my backed stabbed up wit the epidural so many times it left me with back pains n an excruciating headache for a week >:< I toughened it out like a G tho cuz im not for takin the oxy n etc so I tried Tylenol-still got sick n just stuck to some good ol’ essential oils to ease the pain (peppermint, lavender and eucalyptus). Between my team of babydaddies, mason n my sister (who doesn’t know) I’ve been well taken care of and im grateful cuz driving round ain’t an option. I was so nauseous n weak, scared to eat cuz I threw up a few times-mason became the king of making me toast. Everything subsided by the end of the week but I ain’t anticipate all that cuz it was easy peasy last time. I’m starting to get some energy back, taking it light wit my appetite n peeking out from hibernation, although I still really don’t feel like being bothered by people. Dmn the summer is almost over n I have nothing planned :( this is a first for me.



Lemme vent really quick…the male species will never understand the changes n emotions a woman’s body goes thru during this time. I know they put up wit the hormone changes n mood swings but do NOT give me shyt n attitude becuz  I am 15 min late to a dr appt ESP after the hell week I been goin thru recouping from surgery. OMG!! They annoyed the phk outta me asking if the appt was cancelled cuz I wasn’t there ON TIME :7 My reply: **deletes more harsh reply** did I notify u of any cancellations? Oh. Ok!! Like dude…chill TF out. The dmn concert can’t start until the star arrives no dmn way n as a new parent-learn some patience!!! Whew I feel better letting that out. Sooo now Mr. I don’t wanna know the gender, wants to know the gender **eye roll** and I had this lavish gender reveal planned but they getting on my nerves so bad I don’t even feel like doin it no more cuz they take all the phkn fun out of it. GOT DMN!!! I will let them know at the next appt which is around 18 wks or so since that’s when they do the whole anatomy scan n etc. One of them made a request to come in before that to make sure everything is ok…I paused with compassion becuz I get it-HOWEVER, without tryin to sound like an azzhole imma say this…I am NOT comin to the dr ofc every week nor am I walkin on eggshells living in fear of. I need everyone to get on this positive thinking train n ride that bytch knowing the good lord above has taken the wheel to guide us into victory-HELLO!!! I need them to trust that I wouldn’t do nothing to jeopardize myself or this unborn child n if iiiiiiiiiiii felt the need to consult the dr for anything that felt off I would do so. Again…I get it, they wanna make sure their baby is good esp given how things ended last time but if his ol’ step on a crack, break ya mama back azz don’t leave me alooooone-ugh! I still love them though. Lawd I should prolly start some therapy sessions…(remind me to do an after actions report when this is all done).

Read more
SHARE:

Pregnant After 35: First Trimester

Leave a Comment






June 2018; 8 wks


Round 2!!! Here we go again. The first appt was so exciting as my dr’s team was happy to see us again n welcomes us with open arms. I have clearly gained 10lbs already :7 as expected I guess cuz I’ve craved nothing but fried foods w/a hint of ice cream n sleeping. Exercise has not been on my radar but I do wanna get into yoga-it’s the thought that counts at this point cuz I dmn sure ain’t been acting on it. Weird, after finding out I had such a boost of energy then it slowly went away within the last few wks. Ugh!! I got one more semester until graduation soooo I’m curious as to how this will play out cuz I’ve envisioned waddling across the stage to grab my degree-by any means necessary tho! 




All went well at the dr n we are off to a good start. Surprisingly as divine timing would be…the due date is my birthday which comes full circle becuz it should’ve been that last time :D God is so amazing!! I am feelin fine. I take it one week at a time n ready to grab my handicap tag #Perks haha. In a few wks I gotta mentally prepare to get blood drawn which is always a struggle wit small veins n stitched up wit a cerclage to take precaution this go round. Don’t need no mishaps of early dilation even tho my cervix now is completely closed (prolly by default of living celibate) UGGGGH!!! **cue anxiety** The thought is setting in along with flashbacks n I know 2 wks will be here quicker than a Chinese carry out order. 




Read more
SHARE:
Previous PostOlder Posts
BLOGGER TEMPLATE BY pipdig